Fitt ételek tárháza

Diétás ételek receptjei

Élesztőmentes házi zsemle, alacsony szénhidrát tartalommal

2017. augusztus 29. 08:24 - imeonkvcs

zsemle.jpg

Hozzávalók 8 db-hoz:

  • 100g zsírszegény túró
  • 50g + 1 ek búzasikér vagy sima liszt (hogy jó könnyű és levegős legyen a zsemlénk)
  • 125g teljes kiőrlésű zabliszt
  • 25g őrölt lenmag (kiváltható a zabliszttel is, de így magasabb lesz a szénhidrát)
  • 1 tk só
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 dl víz
  • 5 db tojásfehérje
  • 1 db tojássárgája

Elkészítés:

A tojásfehérjéket, vizet és túrót összekevertem, a túrót simára törtem, amennyire tudtam. Hozzáadtam a sót, és a száraz anyagokat. Összegyúrtam, az összes hozzávalót, viszont tettem hozzá még egy evőkanál búzasikért, hogy ne ragadjon a formázás közben, de ezután már gyönyörűen összeállt. 8 felé osztottam a tésztát és egyenként pici zsemléket formáltam belőlük. Mielőtt a sütőt elkezdtem előmelegíteni, vizet öntöttem egy sütés álló tálba, és a sütő aljába raktam, hogy gőz legyen a sütőben és finom ropogósak legyenek a zsemlék. Amíg a sütőt előmelegítettem, a zsemlék tetejét megkentem tojássárgájával, szezámmagot szórtam a tetejére, majd sütőpapíros tepsire tettem és 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem, a középső rácson.

Tápérték 1 db-ban:
128 kcal; szénhidrát: 11g; fehérje: 13g; zsír: 2,9g

zsomi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitt-etelek-tarhaza.blog.hu/api/trackback/id/tr9012787042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
head.h1 { text-shadow: 10px 10px 10px black; }